Betalningsmetoder

Menu
 

Betalning, leverans och returnering

Trygg E-handel

LEVERANS OCH RETUR

Betalning
På Vågexperten.se har du följande betalningsalternativ:

Kreditkort
- VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro
Betalning sker omedelbart vid köptillfället.

KLARNA Faktura
- Med Klarna faktura kan vara både privatpersoner och företag betala mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor.
Vill du agerar på uppdrag av ett företag krävs företaget organisatiosnnummer och telefonnummer.
Om du handlar som privatperson kräver ditt personnummer och telefonnummer.
Fakturan kommer att skickas till kundens e-post så snart beställningen har skickats.

Standard Faktura (Endast foretag)
Fakturan skickas på e-mail så fort ordern är skickad. Fakturan ställs antingen ut direkt av oss eller av vår samarbetspartner Midt Factoring, som i dessa tillfällen är berättigad att uppkräva beloppet. Vid eventuella frågor om betalning av fakturan från Midt Factoring ska Midt Factoring kontaktas direkt. I mailet och på fakturan kommer det att finnas en betalningsvägledning. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan. Fakturabetalning kostar 25 SEK ex moms i fakturaavgift.


Leveranstid
Du kan se leveranstiden på varje enskild vara under ”LEVERANSINFORMATION”.
Vi har 2-6 dages levering på de fleste varor.


Fraktkostnader och risk
Vågexperten har fri frakt på alla beställningar.
Våra leveranser skickas alltid som försäkrade paket. 


Ångerrätt (Privatpersoner)
Du har 14 dagars ångerrätt efter den dag då du, eller en av dig angiven tredje part (dock inte transportören), mottar de fysiska varorna.
Köparen står för transportkostnader vid returnering av ett ångrat köp.
OBS: Kostnaden för kalibreringscertifikat och verifikation blir INTE återbetalat eftersom detta är arbete som utförs manuellt. 

Returneringsprocess

1) Kontakta kundtjänst och upplys om din returleverans (upplys ordernummer, vara och orsak)
- Kundtjänst telefon: 08 408 356 11
- Kundtjänst e-post: support@vagexperten.se

2) Packa varan i originalförpackning

3) Bifoga en kopia av fakturan och skicka tillbaka paketet till adressen nedan

Vågexperten
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
SVERIGE

4) Vågexperten mottar varan för undersökning. Sedan återbetalas det totala beloppet efter 7 dagar till det konto som du betalade med.


Ångerrätt (Företag)

Företag har 7 dagars ångerrätt efter den dag då det, eller en av företaget angiven tredje part (dock inte transportören), mottar de fysiska varorna. 
Köparen står för transportkostnader vid returnering av ett ångrat köp.
OBS: Kostnaden för kalibreringscertifikat och verifikation blir INTE återbetalat eftersom detta är arbete som utförs manuellt. 

Returneringsprocess

1) Kontakta kundtjänst och anmäl returleveransen (upplys ordernummer, vara och orsak)
- Kundtjänst telefon: 08 408 356 11
- Kundtjänst e-post: support@vagexperten.se

2) Packa varan i originalförpackning

3) Bifoga en kopia av fakturan och skicka tillbaka paketet till adressen nedan

Vågexperten
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
SVERIGE 

4) Vågexperten mottar varan för undersökning. Sedan återbetalas det totala beloppet efter 7 dagar till det konto som du betalade med.


Reklamation (Privatpersoner)

Du har 3 års reklamationsrätt på alla varor.

Procedur

1) Kontakta kundtjänst och anmäl din reklamation - upplys ordernummer, vara och brist.
Tel.: 08 408 356 11
E-post: support@vagexperten.se

2) Om varan har fel eller brister, och du har anmält reklamationen rättidigt, kommer vi att reparera dessa fel eller brister inom rimlig tid. Om det visar sig att detta inte är möjligt, eller vi inte anser att det är lämpligt att reparera varan, tar vi i stället på oss ansvaret att leverera en ny felfri vara efter returleverans av den felbehäftade varan. Vi återbetalar dessutom eventuella dokumenterade utgifter som du har haft i samband med returleveransen. Om varken reparation eller omleverans är möjlig återbetalar vi i stället köpspriset, inklusive utgifter för returleveransen. 

3) Vid omleverans eller återbetalning: Kundtjänst skickar dig en förbetald etikett som är märkt med returadressen, som du ska sätta på paketet med den defekta varan och skicka retur. 

4) När vi har mottagit och undersökt returvaran skickar vi dig en ny vara vid omleverans. Vid återbetalning återbetalar vi beloppet till ditt konto inom 7 dagar.

Meddelande om brist inom rimlig tid
Om du vill klaga över en brist ska du informera oss om detta inom rimlig tid efter det att du har upptäckt bristen. I annat fall mister du rätten att klaga över bristen. Meddelande inom två månader efter att du har upptäckt bristen kommer att betraktas som rättidig. 
Om du inte har meddelata oss att du vill klaga över en brist senast 3 år efter att du har tagit emot varan, kan du inte göra detta krav gällande, om vi inte har gett längre garanti på varan.

Batterier – begränsad reklamationsrätt
Eftersom batterier har en naturlig begränsad hållbarhet är reklamationsperioden på dessa begränsad till 6 månader från köpsdatumet.


Reklamation (Företag)

a) Kunden är skyldig att omedelbart och senast dagen efter mottagande av leveransen kontrollera varan/tjänsten samt att undersöka denna för eventuella brister. Vid transportskadad leverans ska denna avvisas eller accepteras med reservationer genom att ange detta på terminalen/fraktbrevet. Transportskada är utvändiga synliga skador på förpackningen.

b) Vågexperten.se kan endast vara ansvarig för reparation av ursprungliga fel och brister i enlighet med Köplagens bestämmelser på detta område. Om kunden konstaterar fel och brister, ska kunden omedelbart klaga skriftligt till Vågexperten.se med specifikation på den hävdade bristen. Om kunden inte reklamerar rättidigt bortfaller rätten att klaga över brister.

c) Reklamationsperioden är alltid begränsad till 12 månader från leveransen. Efter reklamationsperiodens slut kan kunden inte åberopa sig bristen. För tredjepartsprodukter gäller den reklamationsfrist som framgår av de för underleverantören gällande garantibestämmelserna. Utbyte eller reparation förlänger inte den ursprungliga 12 månaders garantiperioden.

d) Vågexpertens ansvar för fel och brister är alltid begränsat till att efter Vågexpertens förgottbefinnande antingen avhjälpa defekten eller skicka omleverans inom rimlig tid.

e) Vågexperten.se ansvarar inte för fel och brister som bl.a. orsakas av ändringar som gjorts av kunden, reparation utförd av annan än Vågexperten.se eller Vågexpertens servicepartners.

f) Vågexperten.se ger inte ytterligare garanti såvida detta inte har avtalats uttryckligt och skriftligt. Garanti och serviceåtaganden, utöver vad som uttryckligt och skriftligt har avtalats med Vågexperten.se, påvilar därför inte Vågexperten.se, utan den aktuella tillverkaren och dess eventuella serviceleverantör.

g) Procedur vid reklamation

1) Kontakta kundtjänst och anmäl din reklamation - upplys ordernummer, vara och brist.
Tel.: 08 408 356 11
E-post: support@vagexperten.se

2) Om varan har fel eller brister, och du har anmält reklamationen rättidigt, kommer vi att reparera dessa fel eller brister inom rimlig tid. Om det visar sig att detta inte är möjligt, eller vi inte anser att det är lämpligt att reparera varan, tar vi i stället på oss ansvaret att leverera en ny felfri vara efter returleverans av den felbehäftade varan. Vi återbetalar dessutom eventuella dokumenterade utgifter som du har haft i samband med returleveransen. Om varken reparation eller omleverans är möjlig, återbetalar vi i stället köpspriset, inklusive utgifter för returleveransen. 

3) Vid omleverans eller återbetalning: Kundtjänst skickar dig en förbetald etikett som är märkt med returadressen, som du ska sätta på paketet med den defekta varan och skicka retur. 

4) När vi har mottagit och undersökt returvaran skickar vi dig en ny vara vid omleverans. Vid återbetalning återbetalar vi beloppet till ditt konto inom 7 dagar.

 


 

För ytterligare information - se våra Villkor.


Trustpilot - Enkelt och billigt. – Kent Holmqvist           Trygg E-handel

VI ÄR STOLTE LEVERANTÖRER TILL

Vänligen vänta